Claim jouw Social Media Content Plan

Zou het niet fijn zijn als Social Media eindelijk écht iets gaat opleveren voor jouw onderneming?

Waar is elke onderneming naar op zoek?

Denk er eens over na.

Het antwoord is niet direct veel klanten.

Maar aandacht.

Geld volgt namelijk aandacht.

Waarom?

Hoe kunnen jouw toekomstige klanten een service/spullen bij jou afnemen als ze je niet kennen?
Exact, niet.

Daarom is het van belang dat je aandacht trekt. Je wil zichtbaar zijn, mensen moeten je kennen. Kijk voor de grap maar eens naar elk groot bedrijf. Waarom hebben ze altijd mega groot hun naam en logo op het gebouw staan?

Exact, aandacht en herkenning.

Veel ondernemingen staan in deze moeilijke tijd stil of draaien minder omzet, maar er zijn ook ondernemingen die op dit moment juist veel meer omzet draaien dan gewoonlijk. Dat zijn de bedrijven die innoveren en inspelen op deze negatieve situatie. Het is nu dan ook tijd voor jouw onderneming om zich aan te sluiten bij deze bedrijven die het zo goed doen in deze tijd!

En dat begint online…

Nu heeft (bijna) iedereen natuurlijk wel iets van herkenbaarheid in de vorm van een Facebook/Instagrampagina, een mooi begin, maar daar zou het niet bij moeten stoppen.

Hoe meer mensen je kennen, des te meer klanten je zult krijgen.
Hoe meer aandacht je trekt, des te meer mensen erop af zullen komen.

That’s it.

En ook al klinkt dit zo logisch. Dit is juist een van de grootste uitdagingen voor een onderneming. Vaak horen we dat veel ondernemers moeite hebben om voldoende & consistent leads/klanten binnen te krijgen.

Vraag jezelf ook eens af. Heb je het wel eens meegemaakt dat jouw potentiële klant naar de concurrent gaat, terwijl je weet dat jij een beter(e) service/product levert?

Yes, dat is pijnlijk. Natuurlijk wil ik niet zeggen dat dit jouw klant was geworden, maar door te weinig leads te werven en niet zichtbaar te zijn op internet heb je jouw doelgroep nooit de kans gegeven om jou te leren kennen.

Onthoud daarom dan ook de volgende regel, hoe verkeerd het ook kan klinken. Het beste product wint niet in de wereld, het bedrijf met de beste marketing wel…

Ik weet het, een hele commerciële uitspraak.
Maar wel de waarheid.
Mensen kunnen alleen maar zaken doen met mensen en bedrijven die ze kennen.

Anders niet.

Daarom ga je nu aan de hand van jouw content plan kijken naar het aspect online aandacht, hoe je deze aandacht omzet in leads & een nieuw, groot klantenbestand!

Inhoud

1. Doelstellingen
1.1 Formuleer je doelstelling
1.2 Welke kanalen ga je inzetten?
1.3 Doelstelling per kanaal

2. Doelgroep
2.1 Omschrijf je doelgroep
2.2 Persona’s

3. Contenplan
3.1 Onderwerpen
3.2 Contentvormen
3.4 Inhaakkalender
3.5 Contentplanning

4.Promotie
4.1 Social Media kanalen promoten
5. Analyseren & optimaliseren
5.1 KPI’s meten
Wanneer jij je Social Media op de juiste manier gaat inzetten, gebeurt er het volgende:
De bovenstaande resultaten kan je alleen bereiken met een sterk, doordachte Social Media Strategie. Het plan voor die strategie moet omschrijven;

Waarom & op welke manier je jouw Social Media gaat inzetten om jouw doelen te bereiken.

Claim jouw GRATIS Social Media Content Plan hier beneden en ontvang hem direct in je mail👇

*We versturen het content plan per e-mail